Dags att ta ett grepp om LinkedIn

Jag tänkte skriva ett nonsensinlägg bara för envishets skull.

Ibland är det helt enkelt så att det jag vill skriva om är lite invecklat och så orkar jag helt enkelt inte utveckla tankarna om ämnet så här i skrift. Senheten då jag har möjlighet att blogga är verkligen ett problem när jag gett mig in i det här med att blogga varje dag.

För att göra det enkelt för mig letade jag lite inspiration i min feedly och fastnade i ett inlägg om Linked In. Det är en av de kanaler som vi (jag) inte använt särskilt effektivt, varken personligen eller professionellt. Jag har mest sett det som en plattform för mitt CV och för att bygga nätverk på ett skämsigt passivt sätt. Men de senaste åren har det ju hänt så mycket med plattformen att det blivit riktigt kul att titta in då och då. Men framförallt fastnade jag på det inlägget eftersom de som jobbar med företagssamarbeten och sponsring på jobbet börjat efterfråga lite LinkedIn-ninja-skills. Så nu är det hög tid att börja gräva.

Jag ger mig inte in i några utläggningar här utan nöjer med att skicka med några nybörjarlänkar:

10 tips on how to increase brand awareness on LinkedIn – Social Media Today

Så gör du nya affärer på nätverket LinkedIn – Driva Eget

LinkedIns egna help centre för company pages – LinkedIn

Service Brands case study – LinkedIn

Nu mina vänner är det slut på blogginlägg nummer 52a inlägget i #blogg100. En utmaning att skriva ett inlägg om dagen i 100 dagar. Half way there +2!

Kommentarer