Vi har det ni söker

Våra funderingar just nu går kring själva kampanjen. Nu går det mycket lättare att jobba, vi har fått styrfart och bra koll på läget.
Utformandet av kampanjen kommer dock att bli hämmat av att vi fått lägga ner stor tid på att hitta rätt målgrupp. Utformandet av kampanjen kräver att vi också har gjort en grundlig analys av målgruppen.
Vi undrar bland annat

  • hur de använder sin mobiltelefon,
  • hur de samarbetar med sina partners,
  • hur många partners de har,
  • hur många projekt de har igång samtidigt,
  • vilka sajter de använder sig av i arbetet,
  • vad som är viktigt för dem när de ska välja hjälpmedel till arbetet

Vi har i alla fall tillräckligt mycket för att kunna tänka ut en strategi, däremot får vi gissa oss till budskapets utformning. En lösning, som vi ser det är att vara öppna med vårt tillvägagångssätt som tydligt visar att vi kommer presenterar en köpklar målgrupp för vår uppdragsgivare.

Att målgruppen är köpklar ger oss viss indikation på vilket budskapet ska vara. Att vi inte behöver övertyga dem om att de har ett behov, det vet de redan. Kärnan i vår kampanj ska vara att vi har en produkt som täcker deras behov, det bästa alternativet dessutom.

Kommentarer