Visa upp den du verkligen är

Dag två av SIME till ända. Sammantaget hela konferensen vill jag nog påstå att det inte kom upp något direkt nytt under solen. Men konferensen ingav en känsla av att de idéer som funnits länge för kommunikation på internet nu börjar ta fart tack vare att folket har hittat dit. På allvar.

Min behållning är de meningar jag skrivit med VERSALER i mina anteckningar. Det är påminnelser och meningar som sätter fingret på vad som är viktigt. Sen är det en och annan idé om olika sätt att samarbeta med näringslivet på och några idéer om vilka och hur det skulle kunna gå till, men det får allt ta och mogna innan jag börjar babbla loss om det.

MAKE YOUR PRODUCT SO GOOD YOU DON’T NEED INTERRUPTION MARKETING (Martin Deinoff, Creuna)

FOLK VILL VARA EN DEL AV NÅGOT SOM ÄR BRA! (Michael Dwan – senior Director, Global Creative Solutions)

VISA UPP DEN DU VERKLIGEN ÄR – LÅTSAS INTE! (Karin Larsson, Director Communications , Volvo Cars Sweden)

  • Be simple with  message
  • Be clear with their action
  • Allow comsumers to engagee anywhere
  • Design for spread

(Claudia – The Global Fund)

Och några fler platityder som jag lagt till själv, ord som återkommer:

Ärlighet, transparens, ta hand om engagemanget, var sann mot dig själv

Jag skriver platityder, för jag anar att det är så det ser ut för dig när du läser dem. För mig är de ledord. Något jag alltid måste föhålla mig till. Jag tror att det är nyckeln till en bättre värld och jag vill vara en av de modiga som försöker hålla mig så nära dessa ords innebörd som jag bara mäktar med. I mitt uppdrag ligger också att få med mig fler på den vägen. Och att hjälpa de redan sanna att berätta sina historier.

Därför är det viktigt att då och då gå på konferenser som denna – för att öva på att se skillnaderna och för att få ny kraft för att fortsätta framår.

Tack för den här gången.

Kommentarer